tisdag 5 april 2011

Jag älskar att fynda

Tisdagstemat på Fabriken idag är favoritinredningsbutiker. Här på Villa Lyckebo inreds det med en salig blandning av nytt och gammalt. Min allra bästa inredning köper jag på loppis eller hittar i mina föräldrars källare. En underskattad inredningsaffär är dock min vanliga mataffär. 


Råvarorna här kommer dock från Middagsfrid som vi ska testa på nu ett tag i jakten på en fungerande vardag.

Gillar man som mig växter och blommor är plantskolorna en stor källa till inspiration även i inredningen.  Jag tycker att växter och blommor tillför  en särskild stämning och har ofta vaser med blommor eller kvistar inne. Till och med en tulpan som är döende är vacker.



3 kommentarer:

  1. Inget går upp mot att fynda på loppis och
    aktioner! Härlig blogg du har!

    kram CC

    SvaraRadera
  2. loppisfynd är det bästa som finns. fin bild.

    /mia

    SvaraRadera
  3. Matvaror i en fin form är vackert och aptitretande!

    SvaraRadera