måndag 6 juni 2011

Att njuta av helgen.

Av förra inläggets lista har helgen faktiskt bjudit på det mesta. Jag har fixat på altanen, planterat, njutit av vädret, fått gräset klippt av lilleman och morfar, kramats, sovit, ätit rabarberpaj med cocos och utflyktat lite till blomsterhandeln. Vi har blivit bjudna på grillat. Vi har grillat hemma. Vi har haft besök av både mor- och farföräldrar. Jag har fått en snöbollsbuske planterad. Jag har blivit pepprad av vattenpistolen. Jag har svettats. 

Jag har njutit!

Altanen före:

Efter en sväng med högtryckstvätten, några skvättar såpa, några drag med rotborsten, en tur till blomsteraffären, plantering och lite piff blev det så här.

Efter:






Det saknas:
Något mer på höjden - jag tänker mig ett träd
Någon matta till
Fler ljuslyktor
Kanske några blomsterlådor på altanräcket
Nya överdrag till stolsdynorna

Lyx hade varit en hammock eller hänggunga och ett nytt möblemang gärna med ett runt bord och bekväma stolar...






3 kommentarer:

  1. Fint och mysigt som vanligt när du har varit i farten. :) // Hanni

    SvaraRadera
  2. Och så hann ni med en grillning hos oss också :-) Vad fint du gjort på altanen. Snygg stege, har du haft den innan?

    SvaraRadera
  3. Tack Hannipaj!

    Tack Linda för grillningen! Visst blev det bättre på altanen?! Stegen har stått i boden och gottat till sig.

    SvaraRadera