lördag 19 februari 2011

Lördagsäventyr!

Med maken och sonen på eget äventyr tog jag chansen och åkte på loppis.   
Se så mycket fint jag hittade...


Två fina blommiga sjalar. Blått tyg till ugglor eller mitt lapptäckesprojekt. 
Ett gul- och vitrutigt påslakan också tänkt till lapptäcke. 
En tokorange virkad gardin för ynka 15 riksdaler. Nu är våren på väg för nu börjar jag vilja ha mycket färg igen. Ett säkert vårtecken! 


Härliga färger! 
Jag hittade fyra söta små servetter med brodyr på. Nu måste jag ha kafferep...


Fyndade en till golvlampa till min lilla samling (nu har jag tre). Denna tänkte jag skulle få ny färg. 
Härliga helgblommor i min blombukett som jag fick av min käresta på hjärtedagen. Dom står sig fint fortfarande.


Fler pysselsaker gör mig lite lyckligare faktiskt!


En liten vas till min lila (lilla) samling för 15 pix. 
Ett sött blommigt fat för en femma. 
Snygga tassar!


Två lampskärmar redo för nya kläder. 


Fyra små rosa dukkarameller som jag tänkte skulle få fungera som underlägg. 
Fler kafferep eller Afternoon tea parties får jag ha nu ju! 
Är det någon som vill komma?


9 kommentarer:

  1. Hur många får du plats med kring tebordet? Du får börja göra kölappar, när det ser så här inbjudande ut! Jättefint alltihop och vackra bilder!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Joanna! Du är välkommen! Blir vi fler får jag shoppa mer :-)!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga loppisfynd du gjort och hur mysigt lät det inte med Afternoon tea???

    SvaraRadera
  4. mycket fina saker, jag hänger med nästa gång

    SvaraRadera
  5. Fina fynd! Det där med vinröda med blommor ser ut som en fin sjal, eller är det ett tyg?

    SvaraRadera
  6. Det hade varit kul att hänga med på loppis! Men jag kommer gärna på Afternoon tea... i morrn? :-)

    SvaraRadera
  7. Du är bra på att hitta fina fynd du! Och vilka fina bilder, kan du inte komma och fota mitt kök någon dag? Behöver fina kamerabilder och inte dåliga mobilbilder, och kan man dessutom få en fotograf på köpet säger man ju inte nej! Jag bjuder på fika!

    SvaraRadera
  8. Vilket fat!!! Jag är helt loppissugen och längtar tills loppissäsongen drar igång. Stillar begäret med Tradera och Erikshjälpen, men det är inte samma sak.

    SvaraRadera