fredag 28 januari 2011

Doft av vår

Jag har hittat något som jag tycker verkar roligt. Hos Katarina med bloggen Roses and stuff dyker det varje vecka upp ett nytt tema för alla blomsterälskare att tolka. 
Doft är temat för Blommig fredag denna veckan och jag tänkte göra ett litet försök att tolka temat. Hos Katarina kan du se fler bidrag.

Jag längtar efter våren och alla härliga dofter som kommer med den. Doft av snö som smälter i solen, doften av jord som börjar tinas upp, de första vårblommornas efterlängtade dofter och sedan färg- och doftexplosionen när solen fått liv i resten. 

Förra våren besökte jag Fagerås. Där fanns våren och jag ska definitivt åka dit igen. Se och njut!

Påskliljefält

Hej från Fagerås

Skir och vacker

Doft av vår

17 kommentarer:

  1. Härligt tema! Vårblommor och våren över huvudtaget. Det känns som att den är på intåg, nu när man hör fåglekvitter från träden, snön började smälta bort.....men sen kom ju kölden igen.

    I mitt köksfönster har jag en liten försmak av vår dock. Några små krokus och pärlhyasinter är på väg upp ur sina krukor som jag planterade i början av januari.

    Nu ser jag fram emot alla snödropparna i rabatten också om nu den här snön kan smälta bort någon gång!

    Trevlig helg!
    /Vikkan

    SvaraRadera
  2. Se det er rigtige forårs-billeder ... Ha' en dejlig weekend.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  3. Vilka ljuvliga vårbilder. Ett riktigt hav av blommor, den lilla pojken verkar verkligen njuta av alla dofterna.

    Vad har du för buske,träd på din header.?

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilka söta vårbilder!
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Randi

    My entry is here

    SvaraRadera
  5. Där var en liten kille(????) som har koll på vad som är viktigt i livet.....;))
    Ha en bra helg ;)

    SvaraRadera
  6. Härliga vårbilder, man känner doften! Tack för utflyktstipset ! Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  7. Nämen, var ni där?! Avis! Men jag låg kanske med värkar då, så det var därför jag missade?

    SvaraRadera
  8. Ja, tänk vilken lycka att få känna alla dessa dofter!/Anja

    SvaraRadera
  9. Att få vandra i det havet...det vill jag NU:)

    Ha en underbar dag!!
    Berit

    SvaraRadera
  10. Åhhh vilken underbar doft av våren!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Sagolika bilder, snyggt jobbat!

    hälsningar Tyra

    SvaraRadera
  12. Åhhh, vilka ljuvliga Påskliljefält!
    Enormt vackert! Så skulle jag vilja ha det :=)
    Så söt liten blomma mitt bland växterna, kanske en blivande trädgårdsmästare
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Jag har oxå varit i fagerås och det är helt underbart att möta våren där :) Kram Suss

    SvaraRadera
  14. Hej! Vad kul att du också hänger med på Blommig fredag!
    Vilket underbart hav av narcisser! Ljuvligt!

    SvaraRadera
  15. Härliga vårbilder!
    Ha en skön helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  16. Wow never seen so many Påsklilje, underbara:)

    SvaraRadera
  17. Wow så härligt det ser ut. Och med lilla barnet mitt i allt. :-))Kram

    SvaraRadera