onsdag 19 januari 2011

Jag är med damm

I julklapp fick vi en damm av min bror och hans söta sambo (med tillhörande grävhjälp om jag inte missminner mig). Fnular på var den ska få ligga och har en del ideér. Kanske vid entrén som brodern föreslog, kanske under äppelträdet så att jag ser den när jag diskar, kanske under Rhodordendronen eller (och det lutar mest åt) intill Floras kulle. Floras kulle är ett av mina små (modell större) projekt som påbörjades förrförra året och består just nu av en stor hög med allsköns rens från trädgården med en massa snö på. Min vision är dock en vacker kulle täckt med grönska och ljuva blomster. Nedanför den kan vår damm få ligga. Hittade lite damminspiration bland mina foton.

Söt liten kerub hos Stawåsen
Dammen vackert inbäddad i grönska hos Rosander

 Och en näckros måste jag så klart ha!

1 kommentar: