lördag 29 januari 2011

Mera återbruk

Jag lovade bilder på vad jag har använt resten av min bukett från inlägget i förrgår till. Några av vaxblommorna hamnade i en ljuskopp på hemlighuset.

Pyntat

En skymt av mig

Resten av vaxblommorna fick sällskap av lite blåbärsris från skogsdungen utanför Villa Lyckebo. Den buketten förgyller vårt lilla bord i TV-rummet.


Den fina svarta vasen flyttade in i huset från rara Ceci med familj på nyårsafton. Då med en underbar blomsteruppsättning som jag missade att fota. Nu får det vara lite vår i vasen istället.


Vaxblommorna är söta även på nära håll med och blåbärsriset doftar lite vår om man sätter näsan nära. 


Sist men inte minst blev det en islykta med några av tulpanbladen. Den står ute vid entrén men blev fotad inne för det var så kallt ute. Fatet under är ett av mina senaste loppisfynd.
Voilà återbruk!

2 kommentarer:

  1. Fint! Har du hittat blåbärsris du? På vår sida är det fortfarande snötäckt tror jag!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Riktigt nöjd med valet av vas faktist =)

    SvaraRadera